Yoga & gurkmeja

Skönt att börja dagen med lite yin yoga. Yin yoga är en lugn meditativ form av yoga. Man stannar kvar i positionerna längre. Övningarna öppnar upp energiflödet i meridianerna. Perfekt för att lösa upp motstånd i både kropp & själ för att få mer flow…..

20140222-163453.jpg
Sen blev det ner med detta i mixern, mmm jätte god smoothie blev det.

20140222-171842.jpg Banan ett hett tips är om bananerna börjar bli övermogna så kan man frysa in istället för att slänga.
Linfrö, blötlägg gärna linfröna, det bildas då en geleaktig hinna som är bra för tarmslemhinnan. Krossas linfröna som de gör i blendern så får man till gång till näringsämnena.
Blåbär är fulla av vitaminer och antioxidanter, vilka skyddar cellerna från att åldras i förtid. Bäret är även bra för synen.
Torkad brännässla, brännässla är bra för så mycket, ett riktigt universal medel, så ut och plocka i sommar och torka, perfekt att ha i smoothien eller strö över mat.
Avokado full av nyttiga fetter som gör underverk för bl.a. huden.
Spenat ingen har väl missat att spenat gör dig stark
Gurkmeja själv har jag haft torkad gurkmeja i mina smoothies i flera år, blev därför så glad när jag hittade färsk gurkmeja i ekologiska närbutiken. Gurkmeja är en riktig superkrydda, bra för så mycket så listan skulle bli för lång….. En superkrydda helt enkelt!

20140222-175336.jpg
Färsk gurkmeja

Det här inlägget postades i Annika, Food&Drinks, Health och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>