Rom räddas av modevärlden

Italien har inte råd att ta hand om sina historiska byggnader och monument. Då träder modeföretagen in och sponsrar renoveringarna.

Mode och skoföretaget Tod´s sponsrar renoveringen av Colosseum i Rom med ca 230 miljoner kronor.Colosseum

Diesel sponsrar Rialtobron i venedig med ca 46 miljoner.italy-venice-rialto-bridge-450

Fendi sponsrar Fontana di Trevi i Rom med ca 20 miljoner.IMG_6373

Bvlgari sponsrar Spanska trappan i Rom med ca 14 miljoner.rom_spantrappa

Och den japanska modeföretagaren Yuzo Yagi sponsrar Cestius pyramiden i Rom med ca 18 miljoner8231564

Det här inlägget postades i Annika, Fashion, Lifestyle och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>